Bio-Witamina D3 Pharma Nord

Witamina D3 pełni w organizmie bardzo ważną rolę. Odpowiada ona za prawidłowy rozwój oraz mineralizację kości i zębów, wspomagając wchłanianie wapnia i fosforu. Jej niedobór prowadzi to zaburzenia procesu mineralizacji, co może skutkować pojawieniem się chorób, jak osteoporoza, osteopenia, czy krzywica. Witamina D3 umożliwia również prawidłowe działanie układu nerwowego i mięśniowego. Zapobiega powstawaniu niektórych nowotworów, hamując namnażanie nowotworowych komórek. To jednak nie wszystkie właściwości "słonecznej" witaminy. Przeciwdziała ona chorobom serca i miażdżycy. Może również zapobiec cukrzycy lub wspomagać organizm w walce z przeziębieniem. Wspomaga nawet proces odchudzania, co jest bardzo istotne zwłaszcza w przypadku nadwagi lub otyłości.

Ja w ostatnim czasie suplementuję Bio-Witaminę D3 firmy Pharma Nord. Zawiera ona 800j. cholekalcyferolu. Jej substancją wypełniającą jest bardzo zdrowa oliwa z oliwek. Wystarczy tylko jedna kapsułka dziennie, by nie dopuścić do pojawienia się niedoboru tej cennej witaminy w naszym organizmie. 

Polecam Wam obejrzeć krótki filmik na temat witaminy D3 KLIK.

Witaminę D3 nasz organizm potrafi wytworzyć sam. Wystarczy tylko mniej więcej 15 minutowa ekspozycja na słońce niektórych części ciała (najlepiej twarz i dłonie). Niestety, jesienią i zimą nasz organizm nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniej ilości tej witaminy. Warto w tym okresie, najlepiej od października do końca marca, wspomagać się suplementacją i profilaktycznie przyjmować wit. D3 w tabletkach. Poprawia ona nasz nastrój, co możemy odczuć już po kilkunastu dniach stosowania.


Dajcie znać, czy tak, jak ja zażywacie witaminę D3 w okresie jesienno-zimowym? :)

16 komentarzy:

  1. Nie używam takiej witaminki, choć może warto by było, gdybym zaczęła :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, w sumie nie zażywam, ale mam dokładnie taką samą, więc zacznę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja teraz w ogóle nie mam kontaktu ze słońcem dlatego od jakiegoś czasu biorę tą witaminą

    OdpowiedzUsuń
  4. Staram się unikać suplementów, tego środka nie znam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami nie warto unikać, zwłaszcza witaminy D jesienią i zimą ;) oczywiście nigdy nie można przesadzać z suplementami :)

      Usuń
  5. Chyba pora bym zaczęła łykać jakieś suplementy o tej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie zażywam witaminy D3 obecnie, może się skuszę, jednak "Suplementy diety" skutecznie mnie zniechęcają do sięgania po takie preparaty. zdecydowanie wolę, jak już coś jest przebadane - czyli wyrób medyczny

    OdpowiedzUsuń
  7. kiedyś łykałam ten suplement :)
    dziś np. u mnie świeciło słonko i trochę 'złapałam' tej witaminki

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja dostarczam sobie witamin, pijąc soki, które robię, korzystając z sokowirówki i w miarę naturalnie hodowanych owoców i warzyw. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaminy D w owocach i warzywach niestety nie ma, a jeśli są w niektórych, to tylko śladowe ilości. Dlatego pozostaje ekspozycja na słońce albo suplementancja ;) Zresztą poziom wit D można sprawdzić poprzez badanie krwi, do czego zachęcam :)

      Usuń
  9. Jeszcze jej nie suplementuje, ale z pewnością zacznę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem bardzo zadowolona z suplementacji tą witaminą :D

    OdpowiedzUsuń
  11. w okresie zimowym stosuję witaminę D3 ona bardzo dobrze wpływa na organizm :) wzmacnia zęby i sprawia że czujemy sie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! Każdy z nich uważnie czytam i zawsze zaglądam do osób, które pozostawiają tu po sobie ślad :)

Jeśli zaobserwujesz bloga, poinformuj mnie o tym :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...