TOP 5 moich ulubionych świątecznych filmów

W grudniu bardzo lubię oglądać filmy wprowadzające w atmosferę Świąt Bożego Narodzenia. Polecę Wam 5 moich ulubionych filmów, które są właśnie w takim świątecznym klimacie, i do których lubię wracać. Jedne śmieszą, inne skłaniają do refleksji.

Na pierwszy miejscu mojej listy plasuje się Opowieść wigilijna na podstawie powieści Charlesa Dickensa. Bohaterem tego ponadczasowego filmu jest Ebenezer Scrooge, czyli stary skąpiec, którego nawiedzają duchy świąt... Wzrusza i skłania do refleksji. Pozycja obowiązkowa dla dorosłych oraz dzieci. 


Holiday to film pełny świątecznego klimatu, a z ekranu bije ciepło. Jak na komedię romantyczną przystało, jest oczywiście wątek miłosny. Główne bohaterki chciały wyjechać i tym samym zapomnieć o swoich miłośnych problemach, ale miłość i tak je dopadła! Świąteczna przygoda niesie ze sobą wiele niespodzianek.


To wspaniałe życie jest filmem z 1946 roku, opowiadającym o George'u Baileyu, który traci sens życia w Boże Narodzenie. Podejmuje próbę samobójstwa, ale Anioł Stróż przybywa mu z pomocą, pokazując, jak wyglądałby świat, gdyby ten się nie urodził. Cudowny, poprawiający humor film.


To właśnie miłość to wzruszająca, zabawna i pełna pozytywnych emocji komedia romantyczna z fenomenalną obsadą aktorską. Wszystkie historie (a trochę ich jest) dzieją się w pięknej, świątecznej atmosferze. Trudno oprzeć się urokowi tego filmu :)

Grinch: świąt nie będzie to film, opowiadający o pewnym zgorzkniałym samotniku o imieniu Grinch, który nienawidzi Świąt i robi wszystko, by zepsuć je całemu miasteczku. Familijny film dla każdego.


Dajcie znać w komentarzach, jakie są Wasze ulubione filmy świąteczne.

Komentarze

  1. Nie wyobrażam sobie świąt bez Opowieści wigilijnej. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Po tej liście, wiem co teraz będę oglądać :) ja rzadko kiedy oglądam filmy, więc to okazja by coś nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. "To właśnie miłość" oglądałam dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie obejrzę wszystkie filmy jeszcze raz :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba żadnego nie oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwierzysz, że nie oglądałam żadnego z tych filmów? Aż sama jestem zdziwiona.
    No i zaskoczyłaś mnie, że w tym zestawieniu nie ma Kevina - myślałam, że wszyscy go oglądają i uwielbiają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam i oglądam w każde Święta, ale ten film wydawał mi się zbyt znany i oczywisty, dlatego nie ma go w moim rankingu ;)

      Usuń
  7. holiday leci u nas w salonie prawie co drugi dzień,fajny ale mam go już dosyć ahaha ja za to uwielbiam Elf :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Opowieść wigilijną oglądam co roku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Holiday to u mnie coroczna tradycja! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam klimat "The Holiday". U nas tradycją jest jeszcze oglądanie "W krzywym zwierciadle witaj święty Mikołaju". No i oczywiście Kevin ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. W święta zawsze Kewin - nigdy się nie nudzi :D Zawsze oglądamy świąteczne filmy i bajki całą rodziną - to wspaniały czas bliskości i chwila westchnienia od zabieganej codzienności ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię "Opowieść wigilijną" :) " To właśnie miłość" i " Holiday" to filmy bez których nie ma świąt :D Lubię też " To wspaniałe życie" - klasyk nad klasykami :D No i uwielbiam Kevina :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze! Każdy z nich uważnie czytam i zawsze zaglądam do osób, które pozostawiają tu po sobie ślad :)

Jeśli zaobserwujesz bloga, poinformuj mnie o tym :)